Documental “Las Sinsombrero” i posterior col·loqui amb la seva directora, Tània Balló

Dijous 24 de novembre a les 18.30 h. tindrà lloc a la biblioteca la projecció del Documental “Las Sinsombrero” i posterior col•loqui amb la directora del documental, la Tània Balló, productora i directora de cinema.

2016las-sinsombreroLas Sinsombrero és una producció única a Espanya, un projecte crossmedia que utilitza diferents formats i plataformes (televisió, internet i publicació), amb l’objectiu de recuperar, divulgar i perpetuar el llegat de les dones oblidades de la primera meitat del s. XX a Espanya. Des de les figures femenines de la Generación del 27 fins a totes aquelles dones que amb la seva obra, les seves accions i la seva valentia van ser i són fonamentals per entendre la cultura i la història d’un país que mai les va reivindicar.

Tània Balló (Barcelona, 1977) és productora i directora de cinema. Va estudiar al Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya (CECC) i té un postgrau sobre Documental, Investigació i Desenvolupament de la Universitat de Nova York. Els seus primers projectes van ser dues obres col•lectives, 200 Km. (2003), presentada en el Festival de San Sebastià, i Entre el dictador y yo (2005), un film on diferents directors nascuts després de la mort de Franco reflexionen sobre la memòria perduda. Produeix també el film argentí Infancia clandestina (2013), de Benjamín Ávila, llargmetratge de ficció estrenat a Cannes. Posteriorment aborda la producció i la codirecció, amb Serrana Torres i Manuel Jiménez-Nuñez, de Las Sinsombrero (2015) un projecte transmedia coproduït por TVE que aconsegueix àmplia repercussió social. El seu últim documental, Oleg, dirigit per Andrés Duque, s’estrenarà en la secció oficial del Festival de Rotterdam.

Us hi esperem!