L’Associació Down Lleida i la biblioteca junts en el projecte Integra XXI

Des del curs 2010-2011, l’Associació Down Lleida i la biblioteca col·laboren en el projecte Integra XXI, un servei d’inserció sociolaboral per a persones majors de 16 anys amb síndrome de Down i d’altres discapacitats intel·lectuals a l’empresa ordinària i que utilitza la metodologia del Treball amb Suport.

Concretament, les tasques realitzades durant l’estada dels joves a la biblioteca, són: procés físic dels documents (segellar, etiquetar…), endreça de llibres, recepció de material, i altres tasques auxiliars.

Arrel d’aquest projecte, les dues entitats també han col·laborat en diverses ocasions puntuals per realitzar tallers, grups de lectura, xerrades o altres activitats amb els membres de l’associació i les seves famílies.

foto-grup-associacio-down-biblioteca-publica-de-lleida

A més, amb motiu de la I Jornada de Biblioteques Inclusives, celebrada el passat 28 de novembre, la biblioteca ha elaborat un vídeo amb els joves que han fet l’estada a la biblioteca al llarg d’aquests anys, on es pot veure una petita mostra de les tasques realitzades. El vídeo es pot veure al canal de YouTube de la biblioteca.

Des de la biblioteca fem una valoració molt positiva d’aquesta experiència que any rere any, es va consolidant i agraïm a l’Associació Down Lleida que ens hagin escollit per a formar part en aquest projecte.

Save