La biblioteca acull una taula rodona del cicle “100 i ara què?” Reflexions personals al voltant del futur de les biblioteques

Una vegada commemorat el centenari de la creació de la xarxa pública de biblioteques a través de l’Any de les Biblioteques que es va dur a terme el 2015, el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya promou una campanya de participació ciutadana sota el títol: “100 i ara què?”. L’objectiu de la campanya és fomentar una reflexió de futur compartida sobre cap a on ha d’anar el sistema públic bibliotecari.Per a fer-ho, s’ha editat una breu publicació sota el títol: 100 anys de biblioteques, i ara què? on es fa balanç de l’Any de les Biblioteques i, alhora, es convida a persones del món de la cultura a pensar sobre el futur del nostre sistema públic a mode d’estímul de la campanya promoguda a Twitter #100iaraquè.

A més a més, s’ha organitzat un cicle de taules rodones que porta per títol ‘El futur de les biblioteques públiques: mirades personals’ que tindrà lloc en diverses biblioteques del territori català, i que pretén continuar incentivant aquesta reflexió de futur però des d’una perspectiva presencial i directa.

cartell_lleida_100iaraqueAixí doncs, en el cas de la Biblioteca Pública de Lleida la cita serà el dimecres 22 de febrer a les 19 h i comptarà amb la participació d’Oriol Martí, director executiu de Fira Tàrrega; Pep Coll, escriptor i escriptor “De capçalera” de la biblioteca; i Àlex Hinojo, activista cultural i responsable d’Amical Wikimedia. La sessió serà conduïda i moderada per Antònia Capdevila, directora de la Biblioteca Pública de Lleida, de manera que després de les intervencions dels ponents, el públic assistent pugui tenir la paraula.

Us convidem a assistir a la taula rodona i a comentar a les xarxes socials amb l’etiqueta #100iaraquè.