La biblioteca acollirà l’exposició del 2n Concurs de fotografia feminista Leo Pedrico

De l’1 al 31 de març la biblioteca acollirà la mostra fotogràfica del 2n Concurs de fotografia feminista Leo Pedrico, que convoca anualment el Grup de Dones de Lleida.

En aquesta edició del concurs fotogràfic, el tema central va ser “Dones i moviments socials”, per posar èmfasi en la lluita de les dones com a subjectes polítics de primer ordre i com a agents actius en la reclamació de drets i igualtat.

exposicio-leo-pedrico

A la mostra de la biblioteca, es podrà veure l’obra guanyadora i les finalistes:

“Nativa o estrangera la mateixa classe obrera”, d’Ana Sagredo. És l’obra guanyadora composada de 5 fotografies, de la qual el jurat en va valorar el nivell artístic, poètic i personal. Amb una resolució tècnica perfecta, i un nivell compositiu i d’edició d’imatge impecable, és una sèrie molt equilibrada a nivell tècnic i compositiu, i en destaca el tractament de la llum, els enquadraments i el treball de post-producció.

“Vista des de l’interior d’una acció col·lectiva al BBVA”, de Lupita Checa, Cristina Rubio i Gloria Enríquez. El jurat en va valorar la implicació d’apropar-se de ple a l’acció, des d’un enfocament de fotoperiodisme i de crònica, relat de l’acció, una acció feta per la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca.

“Sabers i acció”, de Maria Galan. Se’n destaca l’enquadrament i el canvi dels diferents punts de vista, com l’apropament de la fotògrafa a la situació, al passar de la imatge general al detall per documentar l’acció. També en valorem la intenció documental.

“Gegantes amb fermes mans de fang”, del grup d’alumnes de 2n de batxillerat de l’IES Hug Roger III de Sort. El conjunt de fotografies té una intencionalitat narrativa fotogràfica. Es valora el seu simbolisme en la composició. L’originalitat de l’espai i la desmitificació del concepte genèric que els moviments socials són massius i urbans.

Us convidem a visitar-la!