La biblioteca acull l’exposició “La Suite Verdú. Litografia original de Subirachs”

Del 6 de març al 29 d’abril de 2017 es podrà veure a la biblioteca l’exposició “La Suite Verdú. Litografia original de Subirachs”, organitzada pels Serveis Territorials de Cultura a Lleida amb el suport de l’Ajuntament de Verdú, i la direcció de Cal Talaveró – Centre d’Art.

Aquesta exposició està formada per dos eixos: roll-up“La Suite Verdú. Litografia original de Subirachs” i “La col·lecció ‘Art-Visió’ de Cal Talaveró”. D’una banda, es mostra a l’espectador el procés d’elaboració d’una litografia original, agafant com a exemple la litografia original “Verdú” de Subirachs. Així, es podran veure les 8 planxes originals dibuixades per Subirachs per tal d’elaborar l’obra gràfica, més les 15 estampacions en paper (la suite) que narren el procés d’elaboració de manera que l’espectador conegui de forma directa la dificultat i el valor de l’obra gràfica original. De l’altra, es mostrarà la col·lecció d’obra gràfica original “Art-visió” que va editar en exclusiva el centre d’art Cal Talaveró de Verdú, des del 1996 al 2012, formada per 26 obres gràfiques (gravat, litografia o serigrafia) originals de Subirachs, Guinovart, Artigau, Perico Pastor, Víctor P. Pallarés, Josep Minguell, Artur Duch i Antoni P. Vidal. A cada una de les obres que formen part de la col·lecció “Art-visió”, els autors presenten la seva visió d’una població, tradició, fet històric o esdeveniment, relacionat amb la cultura catalana.

Cal Talaveró – Centre d’art, és un espai d’art contemporani que va obrir a Verdú, l’octubre de 1994, per tal de difondre l’obra de creadors reconeguts, promocionar els artistes novells, ser motor de propostes creatives, i fomentar el col·leccionisme.

Des dels seus orígens programava les exposicions amb la clara intenció de fer art de qualitat de forma pròxima, fins i tot didàctica, per tal de facilitar la comunicació necessària a un públic no iniciat que vol apropar-se a l’art contemporani sense elitismes.

L’any 1996 neixia la col·lecció d’obra gràfica “Art-visió”, amb el propòsit de difondre l’obra gràfica original, valorar la nostra cultura i fomentar el col·leccionisme. És una col·lecció d’obra gràfica original (gravat, litografia o serigrafia) en la que cada artista ens presenta llur visió de pobles, ciutats i països, a més de tradicions i costums.

La inauguració d’aquesta exposició serà el dimarts 7 de març a les 19 h, i comptarà amb l’assistència dels organitzadors i de Judith Subirachs, Maria Guinovart, Fulvio Lourenço (mestre de taller, estampador de totes les litografies originals d’”Art-visió”), i la majoria dels artistes que han fet possible l’existència de la col·lecció.

Us convidem a visitar-la!