Cicle de cinema “Amb tots els sentits”

La Biblioteca Pública de Lleida està dins del projecte Biblioteques inclusives organitzat pel Servei de Biblioteques, amb l’objectiu de poder establir uns mínims per aconseguir que la biblioteca sigui un espai inclusiu. A la biblioteca trobareu fons documental adaptat amb aquest logo.

Per aquest motiu, durant els mesos d’octubre, novembre, desembre de 2017 i el gener de 2018 es podrà veure a la biblioteca un nou cicle de cinema amb el títol “Amb tots els sentits”. Hem volgut que el cicle es digués així donat que tracta sobre les percepcions que tenen les persones que pateixen alguna deficiència ja sigui física o psíquica. Sovint una persona que li manca un sentit en desenvolupa un altre i a través d’aquestes pel·lícules es fa palès que en un sentit o un altre tots ens acabem complementant d’alguna manera. En cada sessió trobareu una mostra de fons sobre aquest tema.

Audrey Hepburn, que va ser nominada a l’Òscar per millor actriu en la pel·lícula “Sola en la oscuridad” serà la primera de les reflexions que projectarem al mes d’octubre. També es podrà veure la interpretació de Eddy Redmayne en “La teoria del todo” en la que es posa en la pell l’astrofísic Stephen Hawking per narrar la lluita que es va dur a terme per conviure amb la seva malaltia degenerativa.

El color del paraíso” ens mostrarà la capacitat adaptativa d’un nen que a les seves limitacions personals se li sumarà un entorn familiar hostil. Per últim, al mes de gener, visualitzarem “Cabeza de perro”, una joia del 2006, que qualificada com “una de les més originals propostes del cine espanyol dels últims anys”, ens va donar a conèixer l’actriu revelació Adriana Ugarte.

El calendari de les projeccions és el següent:

• Dimarts 17 d’octubre 2017, 17.30 h: Sola en la oscuridad. Dir: Terence Young. Any 1967. Durada: 108 min.
  • Dimarts 21 de novembre 2017, 17.30 h: La teoría del todo. Dir: James Marsh. Any 2014. Durada: 123 min.
  • Dimarts 19 de desembre 2017, 17.30 h: El color del paraíso. Dir: Majid Majidi. Any 1999. Durada: 88 min.
  • Dimarts 23 de gener 2018, 17.30 h: Cabeza de perro. Dir: Santi Amodeo. Any 2006. Durada: 91 min.

Les pel·lícules es podran veure a la Sala de projeccions audiovisuals (planta baixa), a les 17.30 h.
L’entrada és gratuïta i l’aforament limitat (no es poden reservar seients).

Us hi esperem!

Save