El 23 de novembre els Whovians celebren el naixement del Doctor Who

– Qui és un Whovian?
Un fan de la sèrie “Doctor Who

– Qui és el Doctor?
“Doctor Who és una sèrie de televisió de ciència-ficció britànica produïda per la BBC. Fou emesa per primera vegada el 1963 i ha guanyat diversos guardons. El programa segueix les aventures d’un viatger del temps alienígena conegut com “el Doctor”, que viatja en la seva nau espacial i temporal, la TARDIS, que per fora sembla una cabina de policia. Amb els seus companys, explora el temps i l’espai, resolent problemes i arreglant injustícies.

El programa apareix al Llibre Guinness dels Rècords com la sèrie de televisió de ciència-ficció que porta més temps en antena en tot el món i també és una part significativa de la cultura popular britànica.

Ha estat reconeguda per les seves històries imaginatives, efectes especials i creatius de baix cost durant la sèrie original i l’ús pioner de la música electrònica. Al llarg dels seus 50 anys d’història, s’ha convertit en una sèrie de culte que ha influït en diverses generacions de professionals de la televisió britànica. Ha rebut el reconeixement per part tant de crítica com de públic com un dels millors programes britànics de televisió, guanyant un BAFTA a la Millor Sèrie Dramàtica el 2006, diversos Premis Hugo i diversos National Television Awards.

La sèrie original es produïa al BBC Television Centre de Londres. La pel·lícula de 1996 es va produir al Canadà i la sèrie moderna, amb producció de BBC Wales i la Canadian Broadcasting Corporation (CBC), es roda a Gal·les, a Cardiff. Doctor Who també ha creat diversos productes derivats, com les sèries de televisió Torchwood, The Sarah Jane Adventures, l’episodi pilot K-9 and Company i una infinitat de novel·les, audiollibres, videojocs, recopilatoris de la banda sonora de la sèrie en discos compactes, còmics i joguines.

La sèrie moderna i actual, amb Russell T Davies com a productor, va començar-se a emetre al 26 de març de 2005 amb Christopher Eccleston com el novè Doctor i Billie Piper com la seva acompanyant Rose Tyler.”

Font: https://ca.wikipedia.org/wiki/Doctor_Who

El Doctor va visitar Catalunya:

Aquí podeu trobar tots els programes de TV3: http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/doctor-who/fitxa-programa/ultims-programes/12205/

El Doctor a la biblioteca: aquí trobaràs els documents que tenim!

Save