La biblioteca presenta “Ismene” un monòleg de Carole Fréchette

Dijous 14 de desembre tindrà lloc a la biblioteca la representació d’“Ismene”, un monòleg de l’escriptora canadenca Carole Fréchette  que ens aproparà a la tragèdia grega i ens farà reflexionar sobre la condició de la dona, l’ètica i els estereotips de gènere.

2017_Ismene_cartell

“Ismene” ens aproxima a l’obra de Sòfocles en donar veu i protagonisme a la germana d’Antígona, un dels únics testimonis que va sobreviure a la tragèdia atroç de la seva nissaga. A través del monòleg, Ismene desgrana minuciosament el que l’ha corsecat tota la vida. Reconstruint la tragèdia d’Antígona acaba fent una anàlisi introspectiva intentant entendre el seu propi comportament, exposant-nos els seus dubtes i donant-nos la seva visió en ple segle XXI d’uns fets ocorreguts fa 1500 anys.

L’autora, Carole Fréchette, va escriure aquest text l’any 2016 amb motiu del festival “Le Paris des Femmes”, el qual convida a novel·listes, dramaturgues, guionistes i actrius a escriure una peça curta amb un màxim de 3 personatges, sobre un sol tema. Els textos es representen al Théâtre de Mathurins de París i en aquesta ocasió el tema escollit va ser “Crim i càstig”. El resultat va ser un text que atrapa per la seva original teatralitat, la reivindicació als personatges menystinguts, sobretot per la seva condició de dones, pel debat que genera, per tornar-nos a apropar a la tragèdia grega i adonar-nos que el dilema entre moral i ètica persisteix més que mai en els nostres dies.

La representació que es podrà veure a la biblioteca estarà interpretada per l’actriu Fina Rius i dirigida per Imma Colomer, i posteriorment el públic assistent podrà establir un col·loqui amb l’actriu en acabar la representació.

Us hi esperem!