Aquest mes de gener, descobrim la vida secreta dels personatges dels contes clàssics amb l’exposició “Once upon a time”

Cada nit, a milions de cases de tot el món, es repeteix el mateix ritual. Com si es tractés d’un encanteri es pronuncien aquestes paraules: “Hi havia una vegada…”; “Temps era temps…”; “Fa molts i molts anys…”. S’obre un conte i es llegeix en veu alta. Però un cop s’ha adormit la criatura, què passa amb els personatges d’aquells contes? Què fan? On van? Quina vida porten? I el més important, són feliços?

Això és el que ens planteja el projecte “Once upon a time”,  un treball conjunt format per una mostra de pintures de Narcís Gironell i un conte escrit per Martí Gironell i il·lustrat pel seu cosí Narcís. En conjunt, es presenta una nova mirada als contes clàssics a través de les il·lustracions i el relat sobre què fan els personatges dels contes un cop hem tancat el llibre.

D’una banda, les il·lustracions de Narcís Gironell, estan formades per peces de grans dimensions i prints sobre alumini, i ens presenten els personatges dels contes com mai ens els hauríem imaginat. Gironell és un artista d’àmplia i reconeguda trajectòria que disposa d’un registre propi que s’inspira en el pop, la iconografia publicitària, l’imaginari cinematogràfic, la cultura urbana, l’estètica japonesa, les narracions populars, etc.

De l’altra, el conte de l’escriptor i periodista Martí Gironell és un relat curt en què els protagonistes clàssics com el llop, la Caputxeta o Hänsel i Gretel inicien una pseudorevolta al llogarret on habiten, Vila Conte, tips del rol que cada nit han de fer i pensant en les seves inquietuds. El text està pensat tant per a lectors adults com per a joves.

La inauguració de l’exposició i la presentació del llibre serà el dimecres 10 de gener a les 19 h, i la mostra es podrà veure fins el dia 31 de gener al Claustre de l’Àrea infantil i juvenil de la biblioteca.

No us ho perdeu!