21 de març, Dia Mundial de la Poesia

La Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per commemorar aquesta diada, la Institució de les Lletres Catalanes  -amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades- celebra una gran festa de la paraula i les lletres i fomenta tot un seguit d’iniciatives, presencials i/o a través de la xarxa, arreu dels territoris de parla catalana. Es fa la tria d’un autor/a a qui se li encarrega un poema que és traduït a nombroses llengües, mostrant la riquesa mundial de la poesia en un joc de tornaveu poètic de gran extensió territorial (amb celebracions d’Alacant a L’Alguer i des de la Franja a Puigcerdà.

Enguany, l’autor escollit ha estat Marc Granell (València, 1953). Poeta i traductor, fou un dels fundadors de la revista literària Cairell (1979-1981), que emmarcà els primers passos de la generació poètica dels anys 70 a València. Des de l’obtenció del Premi Vicent Andrés Estellés dels Premis Octubre (1976) per Llarg camí llarg, ha compaginat la poesia, per a adults i infants i joves, amb la dedicació professional a la traducció i l’activitat com a editor i promotor d’activitats literàries.

Com cada any, a la biblioteca ho celebrem amb diverses activitats:

Dilluns 19 de març, 18.30 h. Vestíbul de l’Àrea de col·lecció local.
Els 10 de Carles M. Sanuy. Tertúlia literària amb el poeta, coordinada i conduïda per la periodista Anna Sàez.
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida.

Dimecres 21 de març, 18 h. Claustre de l’Hemeroteca.
Celebració del Dia Mundial de la Poesia i del Dia Mundial de la Síndrome de Down.
Lectura de la poesia del DMP i del manifest del DMSD.
Ho organitzen: Down Lleida i Biblioteca Pública de Lleida.

Dijous 22 de març, 18.30 h. Sala d’actes.
Celebració del Dia Mundial de la Poesia i del Dia Mundial del Teatre a càrrec de l’Agrupació teatral TOAR.
L’Agrupació Teatral TOAR presentarà una selecció de textos de poesia i teatre de diversos autors.
Ho organitzen: Agrupació Teatral TOAR i Biblioteca Pública de Lleida.

Podeu seguir i difondre l’esdeveniment a les xarxes amb l’etiqueta #DMP18.

Us hi esperem!