Celebrem el centenari de M. Aurèlia Capmany

El Govern de la Generalitat ha aprovat el centenari del naixement de Maria Aurèlia Capmany com a commemoració oficial de l’any 2018, coincidint amb el cent cinquantè aniversari del naixement del seu pare, el folklorista Aureli Capmany.

Maria Aurèlia Capmany i Farnés (Barcelona, 1918-1991), escriptora, pedagoga i política, va ser una dona polifacètica i transgressora i, sens dubte, una de les escriptores i intel·lectuals catalanes més importants del segle XX. Va destacar, també, pel seu activisme cultural i polític, per la seva lluita incansable a favor de la llibertat i la igualtat de la dona, àmbit en què va esdevenir pionera a Catalunya i referent per a les generacions posteriors. La seva carrera literària abasta tots els gèneres i va obtenir diversos premis i reconeixements.

A la biblioteca commemorem aquesta efemèride amb una mostra de llibres de l’escriptora que es podrà veure del 15 al 31 de març al vestíbul de la Sala d’actes i amb una sortida de les membres del grup de lectura “Una habitació pròpia” a veure la representació de l’espectacle “Parlàvem d’un somni”, que tindrà lloc el dia 22 de març al Teatre de la Llotja. Es tracta d’una versió lliure de Jordi Coca a partir d’una conversa transcrita per Xavier Febrés dins la col·lecció Diàlegs a Barcelona, que recrea una conversa entre M. Aurèlia Capmany i Pasqual Maragall mentre reflexionaven sobre els seus lligams afectius amb Barcelona i sobre el model de ciutat que els agradaria desenvolupar-hi.

Des de la biblioteca us recomanem aquest espectacle i us recordem que podreu obtenir les entrades a preu reduït presentant el carnet de la biblioteca al moment de comprar les entrades a la taquilla del teatre. [http://bibliotecalleida.gencat.cat/ca/actualitat/detall/noticia/Descomptes-teatre-escorxador]

Us animem a conèixer la vida i l’obra d’aquesta escriptora!