Taller de dibuix amb l’il·lustrador Miguel Gallardo a la biblioteca!

Dissabte 7 d’abril a les 11 h tindrà lloc a la Biblioteca Pública de Lleida el taller “Jo no sé dibuixar”, a càrrec de l’il·lustrador lleidatà Miguel Gallardo, adreçat a joves a partir de 15 anys i a adults. El taller pretén que els participants, que no necessiten tenir cap habilitat especial en la matèria, es retrobin amb el dibuix com a mitjà d’expressió i recuperin el plaer de dibuixar, sense prejudicis ni puntuacions.

Miguel Gallardo (Lleida, 1955), és dibuixant i guionista de còmic, i també dissenyador, publicista i il·lustrador. El seu personatge més popular i emblemàtic és Makoki, pertanyent al còmic underground de la dècada del 1980. Ha guanyat dos premis del Saló del Còmic de Barcelona i l’any 2014 va ser guardonat amb el Gran Premi del Saló del Còmic de Barcelona per la seva trajectòria. Ha rebut també dos premis de la Society of Newspaper Design, ha obtingut el premi Serra d’Or pel llibre “¿Qué le pasa a este niño?”, i també ha estat guardonat amb el premi de premsa de l’APIC. L’any 2007 va publicar la novel·la gràfica “María y yo”, que narra les aventures i viatges amb la seva filla María, de 13 anys, que té autisme, i va ser guardonat amb el Premi Nacional de Catalunya de Còmic. Posteriorment es va realitzar un documental sobre el llibre que va ser finalista dels premis Goya.

Aquest taller és una activitat complementària a l’exposició dels Premis Junceda d’il·lustració 2017 que es podrà veure a la sala d’exposicions dels Serveis Territorials de Cultura (Rambla d’Aragó, 8) del 5 al 27 d’abril de 2018. Els Premis Junceda van néixer l’any 2003 de la mà de l’Associació Professional d’Il·lustradors de Catalunya (APIC) i són el guardó més important vinculat al sector de la il·lustració que s’atorga a Catalunya i a l’estat espanyol. En total, s’entreguen 14 premis de diferents categories, entre les que destaquen la de Còmic, Premsa i Revistes, Edició, Coberta o el Llibre de no ficció adult i infantil, entre d’altres. A més, cada any també s’atorga el Junceda d’Honor, un premi honorífic en reconeixement a la carrera i trajectòria d’un professional vinculat al món de la il·lustració.

Per a participar al taller cal inscriure’s prèviament a través del formulari d’inscripció a les activitats per a joves i adults. Les places són limitades.

Us animem a participar-hi!

Taller “Jo no sé dibuixar”. Adreçat a joves a partir de 15 anys i a adults.
Dissabte 7 d’abril d’11 a 13 h
Biblioteca Pública de Lleida
Inscripcions a través del formulari web.
Gratuït. Places limitades.