Les mares són protagonistes de l’hora del conte a la biblioteca!

Dimarts 3 d’abril a les 18 h, la biblioteca acollirà una sessió de l’hora del conte molt especial, titulada “Mares de contes, contes de mare”, on diverses mares de famílies migrades de l’escola de Balàfia i la Meritxell Morera ens explicaran contes originaris dels seus països.

“Mares de contes, contes de mare” sorgeix del treball de la mestra, psicopedagoga i contacontes Meritxell Morera amb les mares de l’escola Balàfia a través dels contes que consideraven significatius de la seva cultura. Les famílies, quan comencen el seu procés migratori, posen en la maleta allò que consideren important per iniciar una nova vida en un altre país. Molts cops no s’hi posen elements propis de la cultura, com els contes. Els contes fan descobrir qüestions i aspectes importants de la cultura i permeten transmetre una manera de fer i de viure propis de cada cultura. D’aquí, la rellevància de recuperar els contes i de poder-los explicar. S’han fet diverses sessions amb els alumnes del centre i ara es donarà a conèixer a la ciutat amb la sessió a la Biblioteca Pública de Lleida.

Aquesta sessió s’emmarca dins el projecte europeu “Growing Together. Creixem junts” en el qual participen l’Ajuntament de Lleida especialment a través de les Regidories de les Polítiques per als Drets de les Persones i de Drets Civils i Cooperació, i l’escola Balàfia, juntament amb l’Ajuntament portuguès d’Odemira, que n’és l’impulsor, dues escoles bàsiques de Portugal, l’Ajuntament de Follonica i l’ISIS Follonica (escola italiana). L’objectiu del projecte és impulsar la inclusió de les famílies a través d’accions educatives i activitats comunitàries.

Us hi esperem!