Conferència sobre l’obra poètica de M. Àngels Anglada a la biblioteca

Dimecres 9 de maig a les 19 h, tindrà lloc a la biblioteca la conferència “El pretext poètic del cor en la poesia de M. Àngels Anglada”, a càrrec de Roser Guasch.

20180509 xerrada Roser Guasch

La conferència tractarà del leitmotiv del cor en l’obra poètica d’Anglada a partir d’un treball d’investigació i d’una entrevista feta l’any abans de la mort de l’escriptora empordanesa. La música, l’herència del món clàssic i la denúncia de la injustícia construeixen el seu camí d’humanitat i literatura que sempre ens acompanya i es fa present. I a través d’una peça musical descobrirem el traçat directe cap a un dels seus llibres de poesia.

Roser Guasch (Les Masies de Sant Miquel, Banyeres del Penedès, 1969) és escriptora, filòloga i professora de llengua i literatura catalana. Ha publicat diversos llibres, dels quals destaquem L’amistat de les pedres (Arola), guanyador ex aequo del premi Miquel Martí i Pol de Roda de Ter 1999, i Lliris de mar, guanyador del tercer premi Joan Duch de poesia de Juneda 2000. També és autora d’articles de crítica literària i estudis d’investigació.

Maria Àngels Anglada (Vic, 1930 – Figueres, 1999). Llicenciada en Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona i coneixedora del món clàssic, va traduir textos del llatí i del grec al català. Va conrear diversos gèneres com la poesia, la narrativa, la crítica literària i l’assaig literari. Va col·laborar en diverses publicacions periòdiques. De les seves obres, destaquen: Les Closes, novel·la guanyadora del premi Josep Pla 1978, Sandàlies d’escuma, premi Lletra d’Or 1985, Columnes d’hores, recull de tota la seva poesia fins l’any 1990, i, sobretot, El violí d’Auschwitz, novel·la elogiada tant per la crítica com pel públic, i Quadern d’Aram, a més d’un parell de llibres de relats sobre la mitologia grega adreçats als lectors joves.

La conferència està adreçada al públic en general i especialment a l’estudiantat d’ESO i Batxillerat que treballen aquesta autora durant el curs.

Us hi esperem!