Nous tallers d’informàtica i mòbils a la biblioteca!

Durant els mesos de novembre i desembre la biblioteca torna a oferir tallers bàsics d’informàtica i mòbils per tal d’iniciar i acompanyar els usuaris adults que ho desitgin en l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

En aquesta edició s’han programat els següents tallers:

• Taller d’iniciació a la informàtica i a internet. Taller de 3 sessions adreçat a usuaris sense coneixements previs d’informàtica. S’aprendrà el funcionament bàsic de l’ordinador, ús del ratolí, crear carpetes i documents, nocions bàsiques per navegar per internet…
  • NOU! Taller d’ús del correu electrònic al mòbil. Taller d’1 sessió adreçat a usuaris de telèfons mòbils Android o Iphone. S’ensenyarà a configurar l’aplicació de correu electrònic, enviar i rebre correu, organitzar la bústia, crear carpetes… Cal portar el telèfon.
  • Taller d’ús de smartphones. Nivell bàsic. Taller de 2 sessions adreçat a usuaris de telèfons mòbils Android o Iphone que tenen poca experiència en el seu ús. S’aprendrà les nocions bàsiques per a utilitzar i configurar el telèfon mòbil intel·ligent, gestionar l’agenda de contactes, descarregar aplicacions i navegar per internet. Cal portar el telèfon.
  • Taller d’ús de smartphones. Nivell avançat. Taller de 2 sessions adreçat a usuaris de telèfons mòbils Android o Iphone amb experiència o que hagin fet el taller de nivell bàsic. S’aprofundirà en aplicacions i configuració avançada del telèfon mòbil intel·ligent. Cal portar el telèfon i dominar-ne les funcions bàsiques.

Els tallers estan impartits per estudiants de la Universitat de Lleida que realitzen l’assignatura de Matèria transversal, amb la coordinació de la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Lleida. L’horari de les sessions serà de 17.30 a 19.30 h i es realitzaran a l’Aula de formació (2a planta).

Calendari:

-5 i 7 de novembre: Taller d’ús d’smartphones (nivell bàsic)                                          -12 i 14 de novembre: Taller d’ús d’smartphones (nivell avançat)                                      -19, 21 i 26 de novembre: Taller d’iniciació a la informàtica i a internet                            -28 de novembre: Taller d’ús de correu electrònic al mòbil                                            -10 i 12 de desembre: Taller d’ús d’smartphones (nivell avançat)

A aquesta programació s’hi afegeix un nou taller ofert per la Fundació Pere Tarrés i la Fundació Vodafone, adreçat al públic major de 55 anys.

“Aprèn a utilitzar el teu smartphone des de zero”                                                 Dimarts 27 i dijous 29 de novembre de 2018, de 17 a 19 h

L’objectiu d’aquest taller és que els participants aprenguin què és i com és un smartphone, i practicaran accions com encendre/apagar/reiniciar l’smartphone, què signifiquen les icones de la pantalla, configurar l’agenda de contactes, trucar i rebre trucades, personalització de la interfície i l’ús d’altres aplicacions bàsiques.

Aquest taller s’emmarca en el projecte de Formació en dispositius mòbils per a majors de 55 anys, una acció conjunta de la Fundació Pere Tarrés i la Fundació Vodafone de capacitació digital dirigit a un públic major de 55 anys i centrat en l’aprenentatge de la utilització de dispositius mòbils. Porta en execució des de 2013, gràcies al finançament de la Fundación Vodafone, amb un alt índex de satisfacció per part de l’alumnat i les entitats que col·laboren amb el projecte.

Inscripcions:
Per a participar als tallers d’informàtica i internet, cal inscriure’s prèviament a l’Àrea d’audiovisuals de la biblioteca. Tots els tallers són gratuïts i el nombre de places és limitat.

Normativa:

• Les persones interessades en participar als tallers cal que s’inscriguin prèviament, omplint una butlleta d’inscripció que podran sol·licitar a la sala d’audiovisuals de la biblioteca.
  • La biblioteca contactarà amb els inscrits per confirmar la disponibilitat de places.
  • Les persones que no es puguin inscriure en aquests tallers per falta de places, tindran prioritat en la propera edició del taller.
  • Els usuaris inscrits al taller que no assisteixin a alguna de les sessions, sense justificació, quedaran exclosos a participar en propers tallers organitzats per la biblioteca.

Us animem a participar-hi!