La companyia Veus Humanes presenta “Si us pregunten per què vam morir”

Un espectacle de radioteatre en directe sobre els poetes de la 1a Guerra Mundial.

La Primera Guerra Mundial va ser coneguda com la guerra dels poetes. Per primera vegada, un cert gruix de poetes es van allistar com a soldats i van descriure en els seus textos com avançava la contesa. El terme war poet, de fet, se sol utilitzar per referir-se als autors que van escriure -i molts van morir- a les trinxeres. El dramaturg Gerard Vázquez (Uuuuh!, Els antiquaris) s’ha ocupat de fer una selecció dels millors poetes de l’època, dels diversos països que van intervenir en la guerra, i ha dissenyat un viatge per a quatre veus que descriuen des de l’allistament i la vida al front o la rereguarda fins al combat, els morts, els ferits i el retorn a casa.

Els poemes d’autors com Guillaume Apollinaire, Wilfred Owen, Giuseppe Ungaretti, Isaac Rosenberg, Siegfried Sassoon, Charles Hamilton Sorley i Edward Thomas, entre d’altres, són la base de Si us pregunten per què vam morir, un espectacle de radioteatre en directe que es podrà veure dijous 25 d’octubre a les 19 h a la Biblioteca Pública de Lleida. A l’escenari hi haurà els actors Eva M. Lluch, Isa Mateu, Ramon Canals i Toni Forteza de la companyia Veus humanes -tots ells veus molt populars de l’escena i el doblatge català-, que narraran l’evolució dels fets, sota la direcció de Ramon Hernàndez i el disseny de so de Francesc Cutillas.

El radioteatre és un gènere radiofònic que es porta a terme en rigorós directe, com es feia ja fa molts anys a les principals emissores de ràdio. És a dir, un grup d’actors davant d’un micròfon, llegint i interpretant el text, i un muntador musical que s’encarrega, també en directe, de donar forma a la banda sonora de l’espectacle: música, efectes sonors… Tot plegat sota la batuta d’un director artístic.

Us animem a viure la màgia de la ràdio en directe a la biblioteca!