Les biblioteques públiques incorporen a l’eBiblioCat més de 2.000 títols de pel·lícules accessibles per Internet

Els usuaris de les biblioteques del Sistema de Lectura Pública de Catalunya ja poden accedir de manera gratuïta a més de 2.000 documents audiovisuals del catàleg de la plataforma eFilm. Aquest catàleg inclou pel·lícules, curtmetratges, concerts i documentals distribuïts per Filmin.

Per accedir a aquests continguts digitals només cal disposar del carnet d’usuari d’una biblioteca del Sistema de Lectura Pública de Catalunya i identificar-se a la biblioteca digital eBiblioCat. Aquest nou servei permet la visualització en streaming de fins a vuit documents mensuals, límit que s’anirà incrementant progressivament amb les incorporacions de nous títols i llicències. El visionat es pot fer des d’ordinadors i dispositius mòbils mitjançant accés per web o aplicació (Android i iOS).

Els documents seleccionats inicialment inclouen curtmetratges, documentals, enregistraments de concerts i pel·lícules. Es preveu anar afegint altres obres audiovisuals i musicals per tal d’augmentar la disponibilitat de col·leccions digitals accessibles per Internet destinats als usuaris de les biblioteques públiques catalanes.

eBiblioCat és la biblioteca digital del Sistema de Lectura Pública de Catalunya que actualment ofereix més de 7.000 títols de llibres electrònics de manera gratuïta i  amb 18.000 usuaris i usuàries registrats. Durant el 2017, es van realitzar 156.200 préstecs de llibres electrònics. Aquest projecte és una col·laboració del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i el Consorci de Biblioteques de Barcelona, amb el suport del Ministeri de Cultura.