Al novembre, parlem de refugi i desplaçaments

El Servei de Biblioteques del Departament de Cultura i l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament de la Generalitat de Catalunya impulsen el programa Biblioteques sense fronteres, que per segon any arriba a la Biblioteca Pública de Lleida.

Aquest 2018, al voltant de la temàtica de refugi i desplaçaments aprofundirem en quines son les causes que aboquen milions de persones a fugir de casa. L’Agència de Nacions Unides pels Refugiats estima que hi ha quasi 70 milions de desplaçades forçoses que han fugit del seu país d’origen perquè és troba en situació de guerra o temen violències o persecucions per raons d’ètnia, religió, nacionalitat, pertinença a un grup social o opinions polítiques. Aquestes persones, un cop fora del país, sol·liciten el reconeixement legal com refugiat o refugiada i l’accés als serveis de suport que preveuen les autoritats.

Així doncs, per apropar aquest tema a la ciutadania, la Biblioteca Pública de Lleida ha organitzat les següents activitats:

Dimarts 6 de novembre, 18 h.

L’hora del conte “Història de Bamako, una nena que ha de fugir”, a càrrec de Blai Senabre. Adreçat a nens i nenes a partir de 3 anys. Sense inscripció prèvia.

Del 5 al 28 de novembre

Exposició “Refugiats, per què?” L’exposició, produïda per Fundipau, vol ampliar la mirada més enllà de la reacció solidària davant la crisi de refugiats dels darrers anys i contribuir a promoure canvis globals i estructurals que facin possible posar fi a les causes que cada dia obliguen milers persones a fugir de casa seva.

Us hi esperem!