La biblioteca acull una exposició sobre Pompeu Fabra

Fins el 15 de desembre es pot veure al Claustre de l’Àrea infantil i juvenil l’exposició “Pompeu Fabra. Una llengua completa”, organitzada pel Centre de Normalització Lingüística de Lleida i creada per la Direcció General de Política Lingüística.

L’exposició presenta l’aportació de Pompeu Fabra a la llengua catalana, el gran arrelament social de la seva figura i obra arreu de Catalunya i l’impuls a la llengua que va suposar el seu treball. A través de diversos plafons, es dóna a conèixer la vida de Fabra i es posa en context la situació de la llengua catalana abans de la seva reforma. També es presenten les tres grans obres de Fabra: les Normes ortogràfiques, la Gramàtica catalana i el Diccionari general de la llengua catalana.

Aquesta exposició s’organitza amb motiu de l’Any Pompeu Fabra, en el qual se celebren els 150 anys del naixement de Fabra i els 100 anys de la publicació de la Gramàtica catalana. Com a activitat complementària hi ha prevista la conferència “Dades i curiositats entorn del ‘seny ordenador de la llengua catalana'” a càrrec de Mònica Montserrat, organitzada també pel CNL de Lleida, el dimecres 12 de desembre a les 18.30 h a la Sala d’actes de la biblioteca.

Us hi esperem!