Cicle de cinema “Japó al cinema”

Aquest mes de febrer la biblioteca iniciarà un nou cicle de cinema. En aquesta ocasió, coincidint amb la temàtica del grup de lectura “Cuinant entre llibres: Japó, literatura i gastronomia”, ens podrem apropar a la cultura, la història i la manera de viure d’aquest país, a través de les pel·lícules que hi han fet referència.

La primera pel·lícula que projectarem és “La leyenda del samurai: 47 ronin”, dirigida per Carl Rinsch. Està basada en una de les llegendes més antigues de Japó. Aquest esdeveniment es desenvolupà aproximadament entre 1701 i 1703 i és la llegenda més famosa del codi d’honor samurai: el bushido.

Projectarem també dues pel·lícules d’Akira Kurosawa. Serà el cas de la segona i la quarta projecció. Així, la segona pel·lícula del cicle serà “Ran”, inspirada en El Rei Lear de William Shakespeare i ambientada al segle XVI. En un Japó destrossat per la guerra, el vell daimyo Hidetora Ichimonji decideix partir les seves propietats entre els seus tres fills per acabar els seus dies feliços i en pau. Però les dissensions entre els tres germans submergiran ràpidament les seves famílies, les seves llars i la regió en el caos.

Amb la pel·lícula “Lost in Translation”, dirigida per Sofia Coppola, veurem un Japó actual i sobretot descobrirem la ciutat de Tòquio.

Per tancar el cicle, no ens podem perdre “Kagesmusha: la sombra del guerrero” dirigida per Akira Kurosawa. Ambientada també en el Japó feudal (com les dues primeres pel·lícules), podrem veure un Japó medieval devastat per les guerres i la història d’un lladre escollit per substituir a un moribund poderós senyor de la guerra, amb l’objectiu d’enganyar als seus enemics.

El calendari de les projeccions és el següent:

• Dimarts, 26 de febrer de 2019: LA LEYENDA DEL SAMURAI: 47 RONIN. Dir: Carl Rinsch. Any 2013. Duració: 119 min.
  • Dimarts, 26 de març de 2019: RAN. Dir: Akira Kurosawa. Any 1985. Duració: 160 min.
  • Dimarts, 30 d’abril de 2019: LOST IN TRANSLATION. Dir: Sofia Coppola. Any 2003. Duració: 105 min.
  • Dimarts, 28 de maig de 2019: KAGEMUSHA: LA SOMBRA DEL GUERRERO. Dir: Akira Kurosawa. Any 1980. Duració: 180 min.

Les pel·lícules es podran veure a la Sala de projeccions audiovisuals (planta baixa), a les 17.00 h. L’entrada és gratuïta i l’aforament limitat (no es poden reservar seients).

I si encara voleu veure més pel·lícules per conèixer aquest magnífic país, us recomanem aquest llibre:  “Bajo los cerezos en flor: 50 películas para conocer Japón” de Carolina Plou. El trobareu a l’àrea Audiovisuals.

Us hi esperem!