Gaudeix del cicle “Elia Kazan” a la Filmoteca Terres de Lleida amb entrada reduïda

La programació de la Filmoteca de Terres de Lleida per aquest mes de març i abril se centra en l’obra del director cinematogràfic Elia Kazan.

Elia Kazanjoglou (Istanbul, 1909 – Nova York, 2003) va néixer i créixer en una família grec armènia que va emigrar als Estats Units l’any 1913 i va tenir una reeixida en el món dels negocis. Gràcies a això va poder rebre una educació universitària, aconseguint ingressar a la Yale Drama School i posteriorment al Group Theatre, moment en què s’inicia com a actor i director cinematogràfic. Kazan és reconegut com una de les principals influències de grans directors contemporanis com Martin Scorsese. Va canviar radicalment la forma interpretativa cinematogràfica a través de l’Actor’s Studio i va triomfar a Broadway, a Hollywood i en la seva carrera com a escriptor.

La proposta de títols dirigits per aquest director que es pot veure a la Filmoteca és la següent:

Dilluns 11 de marçA streetcar named desire / Un tramvía llamado deseo (EUA, 1951). 122’, b/n, VOSE.
Dilluns 18 de març: On the Waterfront / La ley del silencio (EUA, 1954). 108’, b/n, VOSE.
Dilluns 25 de març: East of Eden / Al este del Edén (EUA, 1955). 115’, color, VOSE.
Dilluns 1 d’abril: Wild river / Río salvaje (EUA, 1960). 109’, color, VOSE.
Dilluns 8 d’abril: Splendor in the grass / Esplendor en la hierba (EUA, 1961). 124’, color, VOSE.
Dilluns 15 d’abril: America, America / América, América (EUA, 1963). 177’, b/n, VOSE.

Totes les projeccions seran a les 20.30h al CaixaForum Lleida. La venda d’entrades es fa a CaixaForum Lleida en horari d’atenció al públic, recordeu que teniu l’entrada reduïda presentant el carnet de la biblioteca al moment de fer la compra.

Av. Blondel, 3
25002 Lleida

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )